וורדפרס – ייתרונות וחסרונות

למה בעצם לבנות אתר וורדפרס?

כמו לכל דבר, לוורדפרס יש ייתרונות וחסרונות. כאן אספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בשביל שתוכלו להבין האם וורדפרס בשבילכם.

ייתרונות:

עלות זולה יותר ביחס לאתר הבנוי בקוד:
באופן טבעי, משום שאתר וורדפס בסיסי יותר פשוט ולוקח פחות זמן מאשר לכתוב קוד אז המחיר בהתאם והמון פעמים נראה הפרשי מחירים בין פיתוח אתר בוורדפס לעומת קוד. כן יש מקרים בהם האתר שאתם רוצים לפתח דורש מערכת מאוד מורכבת ואז יהיה יותר נכון לבנות בעזרת קוד, אבל הרוב המוחלט של העסקים והעסקים הקטנים יכולים להשתמש באתר שבנוי בוורדפרס ולהיות מרוצים מהביצועים, קידום ונראות ב-100%.

וורדפרס בנויה בקוד פתוח – יותר אפשרויות בבניית האתר.
קוד פתוח – כלומר שכל אחד יכול לצפות ולשנות את הקוד של וורדפרס, מקנה המון יכולות אדירות למערכת, מתכנתים רבים עוסקים בבניית תבניות לוורדפרס, ווקומרס, אלמנטור וגם פלאגינים שלרבות נועדים לפצות על חוסרים.

ניהול והוספת / שינוי תכנים בפשטות גם ללא ידע קודם.
מאוד פשוט לנהל תוכן בוורדפרס, המערכת נבנתה במקור למען יצירת בלוגים ולכן חווית המשתמש מאוד הגיונית ופשוטה. הדרכה פשוטה של גג חצי שעה (בהגזמה), ואתה יכול להוסיף, להוריד לשנות תוכן בכל מקום בוורדפרס (פוסטים, בלוגים, כותרות, טקסט, מוצרים).

כמות עצומה של פלאגינים.
בזכות הקהילה המדהימה והגדולה של וורדפרס, יש המון תוספים (חלקם חינמיים, חלקם בתשלום.) לפתרון כל בעיה ולהוספת יכולות לוורדפרס.

קהילה עצומה שמספקת מענה לכל שאלה או בעיה.
כמו שכבר כתבתי, מאחורי וורדפרס קהילה עצומה שלא רק מפתחת עוד יכולות לוורדפרס, אלא גם עונה על כל שאלה שאתה יכולים או לא יכולים לחשוב עליה. אני לעולם לא נתקלתי בבעיה שלא מצאתי אליה מענה תוך דקות ספורות.

עידכונים שוטפים.
וורדפרס מתעדכנת לעיתים תכופות, לרבות עדכוני אבטחה.

ידידותי ל-SEO.
וורדפרס בנויה בצורה כזאת שמאוד פשוט לקדם את האתר באינטרנט.

חסרונות בולטים:
אבטחה. (כמובן שבעבודה איתי זאת לא תהיה בעיה.)
בעיות אבטחה בוורדפרס יכולות לקרות מכמה סיבות – שימוש מופרז בפלאגינים, תחזוק לא נכון של האתר (כשלא מעדכנים את וורדפרס, האתר יותר פגיע) וגם דברים שמספר מפתיע של מפתחי אתרים לא עושים: שינוי הכתובת של https:/my-site/wp-admin, לכתובת אחרת כיוון שמאוד קל לנסות לפרוץ בעזרת brute force כאשר אתה יודע מה כתובת הגישה לוורדפרס.

צריך לתחזק באופן קבוע.
למען בריאות האתר צריך לדאוג לתחזוק בסיסי, כמו עדכון גרסאת הוורדפרס ו-PHP והפלאגינים.

שימוש מופרז בפלאגינים.
המון פעמים מחוסר נסיון או עצלות, משתמשים בהמון פלאגינים מיותרים מה שגורם באופן ישיר להאטת האתר ויכול לגרום לבעיות אבטחה שכן אסור לשכוח שהמון אנשים בונים ומפרסמים פלאגינים, אבל לא כולם דואגים שיהיו מאובטחים.

אז בתכלס, למי וורדפרס מתאימה?
בראש ובראשונה: אתרי תדמית ותוכן הכוללים בלוגים ומאמרים, אתרים לבעלי עסקים קטנים, חנויות ווקומרס ולעיתים גם עסקים גדולים – תשמעו מהמון מקורות שאתרי וורדפרס לא מתאימים לחברות ועסקים ״גדולים״ עם אתרים יותר מורכבים, אבל האמת גם היא יותר מורכבת. יש המון אתרים עצומים שנבנים על בסיס וורדפרס כמו:

Sony Music ,MTV News ,Playstation.blog ,James bond

אם חשוב לכם באתר ניהול תוכן נוח ופשוט, מחירים סבירים, קידום אורגני והתפתחות האתר והעסק, וורדפרס היא הפלטפורמה הנכונה.

דילוג לתוכן